Att planera en sommar.

Oj vad svårt det var för mig i går att somna. Att vara helt ensam är väldigt jobbigt för mig då jag alltid har någon runt mig. Så denn veckan kommer kännas så konstig men kommer garanterat gör gott för än. Som sagt egentid är väl inte något man blir bortskämt med. Varfar jag nu är själv är pga dagis. Nu är det sommar och dagis är stängt 4 veckor. Själbklart hade de gått fixa då det alltid i stna är något dagis som är öppet. Men då det va så svårt för oss i våras att veta hur Mattias skulle jobba och sen att det kändes så tråkigt att ludwig ska behöva spendera en sommar på dagis när de flesta barnen är hemma och lediga med sol bad och bara ledighet så kändes det bäst att ha honom hemma. Som tur är är jag , Mattias och Ludwig omringade av underbara familjemedelmmar som mer än gärna hjälper oss när vi behöver tid. Så vad som hänt här är att redan i lördags lämnade jag och Mattias moster av ludwig för en veckas äventyr och ledighet från mamma haha. Och nu ska han träffa både farmor och farfar och vara borta tills fredagkväll när jag slutat. Idag känns det dock bättre än vad det gjorde igår. Tvekar absolut inte på vart man är att han inte har det bra. Utan det är bara jag som inte allt är vad vid detta. Har ju sedan lördags haft något att göra. Och då kunnat släppa tanken att Ludwig inte skulle följa med mig hem. Kvalitet och tjejhelg med både utgång och shopping. Så otroligt härligt. Att vara med en vän som man bara kan vara med. Man behöver inte göra något speciellt. Utan bara tar dagen som det kommer. I går kväll kom jag hem och det kändes otroligt konstigt. Helt tyst och lugnt hemma. Blev fort att bara förbereda lunch till idag och sen vart det sängen. Med lite film och godis fördrev jag kvällen samtigt som jag kollade runt och planerade helgerna när mattias kommer hem igen.Det slutade dock med att jag va så inne i planering och hög på socker att jag inte allt kunde somna. Utan idag ist vaknade som ett vrak haha. Somnar garanterat tidigt ikväll. Men på tal om familjeplanering så tar jag mer än gärna emot förslag. Vad kan ni rekomendera? Gärna vart det ligger vad som finns, priser och gärna en länk så man kan titta. Vad man själv har tittat på så är det självklart Liseberg som ni kan hitta HÄR. Skara sommarland som ni kan hitta HÄR Och igår fick jag även höra lite om daftöland som är en camping med massa bad och lek med pirater som ni kan hitta HÄR Och sen finna även The reef i fredrikshamn. En båt resa med nicke nyfiken och pirater på båten över till danmark där badlandet väntar som ni kan hitta HÄR. Något av dessa blir det garanterat. Sen finns det ju även djurparker m.m. Är också lite sugen på en övernattning. En hel dag någonstans och övernattning med en härligt hotellfrukost dagen efter.  Ja det får bli lite mer letande och planerande ikväll :)
Kommentera inlägget här: